Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Mobilbanken

Nu kommer en ny version av vår app

Mobilbanken

Vi har börjat uppdatera vår app. I juni kommer alla våra kunder med automatisk uppdatering ha fått den nya versionen. Den får ny design, fler funktioner och det blir enklare att hitta det du söker.
Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, behöver du inte göra någonting. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play.

Under en övergångsperiod finns inte allt på plats i nya appen

Under en övergångsperiod finns inte allt på plats i nya appen

Funktioner som fortfarande är under utveckling:
- Spara och placera
- Administration av ditt barns banktjänster (t ex aktivering av internetbanken ung och Swish)
- Administration av Swish (t ex ändra beloppsbegränsningar)

Under en övergångsperiod finns dessa funktioner i en separat app: Sparbanken spara och placera. Appen laddar du ner via App Store eller Google Play.

Här hittar du mer information om övergångsperioden

Vad är nytt?

Vad är nytt?

  • Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt via appen.
  • Kommunicera direkt med oss på banken i appen.
  • Signera avtal och dokument i appen.
  • Nytt utseende och enklare navigering

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Vem kan använda appen?

    Du behöver vara privatperson och ha fyllt 18 år för att använda appen. För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton i appen behöver du ha tjänsten internetbetalning.

  2. 2

    Kan jag öppna Investeringssparkonton i appen?

    Ja, du kan öppna Investeringssparkonton i appen. Klicka på Spara & Placera. Längst ner finns en knapp "Öppna nytt sparande". Där hittar du ISK och kan öppna det.

  3. 3

    Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan ringer du 0771-22 11 22 eller besöker ett bankkontor.

  4. 4

    Är appen säker?

    För att komma åt dina konton i appen behöver du identifiera dig, precis som du gör på bankkontoret. Det gör du när du loggar in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Du är alltid inloggad med en krypterad anslutning när du loggat in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Våra säkerhetslösningar består av utvalda delar som skapar det skydd du som kund behöver för att säkert kunna utföra dina bankärenden i mobilen. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

  5. 5

    Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Din telefonkamera måste ha autofokus för att OCR-skanner ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. 6

    Hur beställer jag Mobilt BankID?

    1. Ladda ner BankID säkerhetsapp i App Store, Google Play eller Windows Store
    2. Beställ Mobilt BankID i mobilbanken (under Inställningar eller Betala & överföra, internetbanken eller på bankkontoret
    3. Skapa en säkerhetskod som du använder sen när du använder Mobilt BankID

Stäng Skriv ut